National Basketball Association (NBA) oraz Stowarzyszenie Projekt Basket Katowice (SPBK), organizacja specjalizująca się w młodzieżowych turniejach, zawodach i obozach koszykówki, ogłosili dziś nowe partnerstwo mające na celu utworzenia pierwszej w Polsce Ligi Jr. NBA dla chłopców i dziewcząt w wieku 11-13 lat.


„Liga Jr. NBA Projekt Basket” odbędzie się w lokalnych szkołach podstawowych i ośrodkach sportowych w miastach na terenie województwa śląskiego, opolskiego i małopolskiego; każda drużyna koedukacyjna będzie reprezentować jedną z 30 drużyn NBA i otrzyma odpowiednie stroje sportowe z logo drużyny NBA do rozgrywanych meczów.

„Jr. NBA”, to globalny program młodzieżowej koszykówki dla chłopców i dziewcząt, który uczy podstawowych umiejętności, a także podstawowych wartości – pracy zespołowej, wzajemnego szacunku, determinacji i budowy społeczności – na poziomie podstawowym, aby rozwijać i doskonalić umiejętności koszykarskie młodych zawodników, a także trenerów i rodziców. W sezonie 2019-20 NBA i jej drużyny, dzięki imprezom i klinikom fizycznie dotarły do 14,5 miliona młodych ludzi na całym świecie, natomiast w wydarzeniach wirtualnych i zajęciach on-line, uczestniczyło ponad 210 milionów młodych zawodników i fanów ze 118 krajów.

Jest nam niezmierni miło organizować pierwszą w Polsce Ligę Jr. NBA, to dla nas wielki zaszczyt – powiedział Marcin Bulanda, Prezes Stowarzyszenia Projekt Basket. – NBA jest dla wszystkich młodych adeptów koszykówki inspiracją i marzeniem. Liczymy, że dzięki Lidze Jr. NBA zachęcimy młodzież do regularnego uprawiania koszykówki i aktywności sportowej. Wspólnie z NBA zbudujemy projekt, który wyzwoli energię sportową wśród dzieci, a dzięki wsparciu trenerów, nauczycieli i rodziców stworzymy lokalne koszykarskie społeczności i wesprzemy lokalne kluby sportowe.

– Cieszymy się, że możemy współpracować ze Stowarzyszeniem Projekt Basket w celu promowania koszykówki młodzieżowej, poprzez uruchomienie pierwszej w Polsce Ligi Jr. NBA – powiedział Neal Meyer, Wiceprezes NBA ds. Operacji Koszykarskich na Europę i Bliski Wschód. „Wspólnie zaoferujemy program, który sprzyja zdrowej rywalizacji, uczy wartości gry i tworzy środowisko do zabawy dla dzieci, jednocześnie rozwijając ich podstawowe umiejętności”.

Podobnie jak w NBA, drużyny zostaną podzielone na dwie konferencje i sześć dywizji. Liga rozpoczyna się od „Draftu Jr. NBA” i potrwa od września do marca, a osiem najlepszych drużyn z każdej konferencji zakwalifikuje się do play-offów. Dwie najlepsze drużyny z każdej konferencji spotkają się następnie w Finałach, aby wyłonić pierwszego zwycięzcę „Ligi Jr. NBA Projekt Basket”.

Aby uzyskać więcej informacji na temat „Jr. NBA Projekt Basket”, fani mogą odwiedzić jr.nba.com, polskojęzyczną stronę jr-nba.pl i stronę na Facebooku (Facebook.com/jrnbapolska), a także pobrać aplikację „NBA Coach”i śledzić Jr. NBA na Facebooku (Facebook.com/jrnba), Instagramie (@jrnba) i Twitterze (@jrnba).

O Stowarzyszeniu Projekcie Basket

Stowarzyszenie Projekt Basket jest organizacją non-profit, która popularyzuje koszykówkę wśród młodzieży szkolnej oraz integruje środowisko klubów sportowych i szkół.
Projekt Basket organizuje rozgrywki międzyszkolne, turnieje i obozy sportowe dzięki którym zachęca i motywuje chłopców i dziewczęta do rozpoczęcia regularnych treningów koszykówki; a w efekcie do rozpoczęcia kariery sportowej. Ważnym zadaniem Projektu Basket jest integracja środowiska koszykarskiego, a w szczególności trenerów i działaczy lokalnych klubów sportowych z nauczycielami WF lokalnych szkół. W działaności Stowarzyszenia bardzo duże znaczenie ma również aktywizacja rodziców, dzięki którym młodzi ludzie otrzymują niezbędne wsparcie i pomoc.

O NBA

NBA to globalny biznes sportowy i medialny zbudowany wokół czterech profesjonalnych lig sportowych: National Basketball Association, Women’s National Basketball Association, NBA G League i NBA 2K League. NBA i Międzynarodowa Federacja Koszykówki (FIBA) wspólnie prowadzą Basketball Africa League (BAL). NBA jest obecna na arenie międzynarodowej, oferując rozgrywki i programy dostępne w 215 krajach i terytoriach, w ponad 50 językach oraz towary sprzedawane w ponad 100 000 sklepach w 100 krajach na sześciu kontynentach. Na początku sezonu 2020-21 składy NBA obejmowały 107 międzynarodowych graczy z 41 krajów. Aktywa NBA Digital obejmują NBA TV, NBA.com, aplikację NBA i NBA League Pass. NBA stworzyła jedną z największych społeczności mediów społecznościowych na świecie, z 1,9 miliarda polubień i obserwujących na całym świecie na wszystkich platformach ligowych, drużynowych i zawodniczych. Za pośrednictwem NBA Cares liga zajmuje się ważnymi problemami społecznymi, współpracując z uznanymi na całym świecie organizacjami służącymi młodzieży, które wspierają edukację, rozwój młodzieży i rodziny oraz sprawy związane ze zdrowiem.

źródło: informacja prasowa






ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here