Nowe, rozszerzone wydanie książki Davida Halberstama „Grać i wygrać. Michael Jordan i świat NBA” jest już dostępne! Jeśli zamówiliście biografię Króla Koszykówki w przedsprzedaży, przesyłka powinna być już w drodze do was. Jeśli jeszcze nie, cały czas możecie zamówić książkę ze zniżką oraz wziąć udział w związanym z nią konkursie na www.graciwygrac.pl


Przypominamy o specjalnym kodzie rabatowym dla naszych czytelników do wykorzystania na www.labotiga.pl/grac-i-wygrac:

– z kodem PROGRAC rabat 25%

– cena po obniżce: 29,93 zł

– wysyłka od zaraz!

UWAGA, książka jest dostępna wyłącznie na labotiga.pl! Nie znajdziecie jej w innych księgarniach.

Premierze książki towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są gadżety związane z Królem Koszykówki: buty Nike Jordan, bluza i koszulki Chicago Bulls, plakat Jordan Wings oraz inne nagrody. Szczegóły na www.graciwygrac.pl.

via GIPHY

Przeczytajcie nowy fragment książki:

Stawało się coraz bardziej oczywiste, że Nike jest nie tylko bardzo zainteresowane Jordanem, ale i gotowe spełnić większość jego żądań – brak zainteresowania młodego gwiazdora stawał się tym bardziej problematyczny. Falk i rodzice Jordana mieli nawet trudności z wsadzeniem go do samolotu do Portland. Jak większość koszykarzy tamtej epoki uważał, że umowa dotycząca butów nie jest niczym wielkim: wybierało się ulubione buty, brało trochę pieniędzy za ich promowanie, po czym otrzymywało się mnóstwo darmowego obuwia, które można było rozdawać znajomym. Nie uświadamiał sobie jeszcze, że w tym przypadku jest to część większej strategii kreowania własnego rynkowego wizerunku, a on może zarobić więcej pieniędzy na kontraktach reklamowych niż ze swoich podstawowych zarobków. Ale w gruncie rzeczy nikt nie zdawał sobie z tego sprawy, nawet ludzie z Nike ani Falk. W końcu Deloris Jordan powiedziała swojemu synowi, że oboje z mężem będą w samolocie lecącym do Portland, i lepiej żeby był tam z nimi.

Nike przygotowało dla niego specjalną prezentację. Choć w porównaniu z tym, co stworzono wkrótce potem, pokaz był dość skromny, to jak na tamte czasy imponował nowoczesnością. Ludzie z Nike nagrali kasetę wideo z najlepszymi wycinkami jego meczów w uczelni i na olimpiadzie. Jednak w najważniejszym momencie, kiedy Strasser przycisnął „play”, wideo nie zadziałało. Kiedy wreszcie udało się je uruchomić, rodzina Jordanów obejrzała film, którego podkład muzyczny stanowił hit Pointer Sisters Jump. Peter Moore przygotował też szkic projektu butów, kolorowych, a nie tylko białych. Przedstawili również szkice strojów i innego rodzaju sprzętu sportowego. Na jednym z rysunków buty były czerwono-czarne. „Nie mogę nosić takich butów – stwierdził Jordan. – To kolory diabła”.

„Michael – odpowiedział mu Strasser – to będą twoje barwy klubowe, chyba że jesteś w stanie przekonać Chicago Bulls, żeby zmienili kolor na niebieski w stylu Karoliny”. Od razu w czasie pierwszego spotkania poszli do ogromnego sklepu Nike: „Śmiało, bierz, co chcesz, i wrzucaj do wózka”. Jordan wyszedł z sześcioma gigantycznymi workami.

Peter Moore zauważył, że James i Deloris Jordanowie zaczęli się przekonywać do propozycji. Imponował im entuzjazm Strassera i wysiłek, jaki włożono w zrobienie prezentacji. Czuli, że Michael jest tu traktowany jak ktoś wyjątkowy. Trudno było natomiast powiedzieć, co on sam o tym wszystkim sądzi. W czasie spotkania siedział przy Falku i swoich rodzicach, nie okazując żadnych uczuć, z kamienną twarzą. Falk, który jeszcze niezbyt dobrze znał swojego klienta, nie mógł tego pojąć. Firma robiła wszystko, co było w jej ludzkiej – i finansowej – mocy, żeby mu dogodzić, tymczasem ten wyniosły młody człowiek wydawał się niemal całkowicie odporny na jej zabiegi. Kiedy jednak wychodzili z najważniejszego spotkania, Jordan popatrzył na Falka i powiedział: „Podpisujemy”.

– Ale ani razu się nie uśmiechnąłeś, nie okazałeś ani trochę entuzjazmu – powiedział zdumiony Falk.

– Nałożyłem swoją maskę biznesmena – odrzekł Jordan i wtedy Falk zdał sobie sprawę, że ma do czynienia z kimś więcej niż tylko z jakimś bystrym i zdolnym sportowcem. Nie doceniał dotychczas tego młodego człowieka.

O książce:

Nowe, rozszerzone wydanie kultowej biografii Michaela Jordana!

Kiedy Włodzimierz Szaranowicz wypowiadał słynne: „Hej, hej, tu NBA!”, na koszykarskich parkietach panowali Michael Jordan i jego Chicago Bulls. Przenieś się do magicznego świata lat 90. i przeżyj raz jeszcze wspaniałą erę Króla Koszykówki!

Skąd wziął się wysunięty język, który stał się znakiem rozpoznawczym Jego Powietrzności?  Który z rywali wymiotował na myśl o kryciu Jordana? Czy Pippen umyślnie przeciągał kontuzję? Którego zawodnika Krause nazwał „mięśniakiem z getta”?

David Halberstam przepytał setki osób, by jak najwierniej przedstawić historię MJ-a, jego kolegów, trenerów, rywali… Stworzył kompletny portret nie tylko najlepszego gracza w dziejach, ale także rosnącej w siłę NBA, idealnie oddając klimat opisywanych czasów. Wzbogacona o niepublikowane dotąd w Polsce fragmenty książka to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy z sentymentem wspominają TAMTĄ erę. Erę Michaela Jordana.

Autor: David Halberstam

Tytuł oryginału: Playing for keeps. Michael Jordan and the world he made

Tłumaczenie: Wojciech Ziemilski, Michał Rutkowski

Data wydania: Przełom lutego/marca

Cena okładkowa: 39,90 zł

Format: 150 x 215 mm

Liczba stron: 400 tekst i 8 zdjęcia

ISBN: 9788379245482

Specjalny kod rabatowy dla naszych czytelników do wykorzystania na www.labotiga.pl/grac-i-wygrac:

– z kodem PROGRAC rabat 25%

– cena po obniżce: 29,93 zł

– wysyłka od zaraz!





1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here