– Muzeum Narodowe jest jednym z pierwszych miejsc, które od lat pokazuje moim gościom m.in. ze Stanów Zjednoczonych. Byłem w nim wielokrotnie i cieszę się, że mogłem wziąć udział w kampanii „A Ty, co zobaczysz?” – zdradza Marcin Gortat, który od lat inwestuje właśnie w obrazy. Obecnie w kolekcji koszykarza jest kilka dzieł sztuki polskich i zagranicznych malarzy.
Celem nowej kampanii promocyjnej Muzeum Narodowego w Warszawie jest zachęcenie wszystkich do odwiedzania muzeum i obcowania ze sztuką. Odbierania jej na swój własny sposób.
– Marzę, aby muzea przestały być miejscami tylko dla wtajemniczonych, a otwierały się na społeczeństwo. Staramy się, aby w MNW widz czuł się pożądanym gościem i partnerem. Chciałabym, aby Muzeum było przyjaznym miejscem spotkań ze sztuką i z innymi ludźmi – mówi Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
W ramach kampanii został zrealizowany spot, w którym Marcin Gortat porównuje „Bitwę pod Grunwaldem” Jana Matejki do meczu NBA.
– Obrazy ożywają, kiedy je oglądasz. Kiedy patrzę na bitwę, widzę mecz. Mecz to walka ramię w ramię. To kontuzje zawodników i strategiczne decyzje trenerów, aby z obrony przejść do ataku. Walczyć do końca i wygrać. Bo każdy mecz to bitwa. A Ty? Co zobaczysz?” – mówi Marcin Gortat w spocie promującym Muzeum Narodowe w Warszawie.
Obok Marcina Gortata, w kampanii „A Ty, co zobaczysz?”, udział wzięli wokalistka Monika Brodka i podróżnik Marek Kamiński.
[ot-video][/ot-video]
“Kiedy patrzę na Bitwę, widzę mecz” – @MGortat pod Grunwaldem.
A Ty, co zobaczysz?#aTycozobaczysz #MNW #GortatwMNW pic.twitter.com/cLx761fqck— Muzeum Narodowe (@Muzeum_Narodowe) September 26, 2017