Mecz turnieju play-in pomiędzy Golden State Warriors a Los Angeles Lakers stworzył idealne warunki do tego, by przetestować słuszność wprowadzania do kalendarza takiego rozwiązania. Wyniki oglądalności spotkania miały być dla NBA cenną wskazówką…
I okazuje się, że NBA nie myliła się w swoich przypuszczeniach. Spotkanie pomiędzy Golden State Warriors oraz Los Angeles Lakers zebrało przed telewizory rekordową dla ESPN widownię. Tak dobrze nie było od 2019 roku. Starcie Stephena Curry’ego z LeBronem Jamesem oglądało w zaokrągleniu 5,6 miliona kibiców. To fantastyczna liczba, która pokazuje jak wielki marketingowy, a przede wszystkim biznesowy potencjał tkwi w nowym formacie rywalizacji.
Turniej zadebiutował rok temu w bańce i był na tyle interesującym rozwiązaniem, że liga postanowiła zaimplementować go do kalendarza rozgrywek 2020/21. W trakcie rozgrywek pojawiało się wiele krytyki, zwłaszcza od koszykarzy, którzy mieli przed sobą widmo udziału w tej dodatkowej rywalizacji. Jednak liga podjęła taką decyzję kierując się wyłącznie czynnikami finansowymi. Komisarz Adam Silver chce się odkuć po stratach spowodowanych przez pandemię.
Turniej to dodatkowa możliwość na zysk z praw do transmisji czy biletów. Poza tym jego formuła przyciąga uwagę widzów, gdyż wszystko, co sprowadza się do koncepcji “win or die” budzi dreszczyk emocji, który pobudza fanów. Zatem turniej okazuje się dokładnie tym, czego liga potrzebowała. Ostatni raz tak wielką widownię telewizja ESPN zebrała przy okazji finałów zachodniej konferencji w 2019 roku, gdy Golden State Warriors grali z Portland Trail Blazers.
Przed nami ostatni mecz turniej. Kolejnej nocy zmierzą się ze sobą Golden State Warriors oraz Memphis Grizzlies. Zwycięzca tego starcia zostanie zakwalifikowany na 8. miejscu i w pierwszej rundzie play-offów zmierzy się z Utah Jazz. Ekipa z San Francisco przystąpi do tego meczu w charakterze faworyta. Spotkanie również będzie transmitowane przez ESPN i znów może przyciągnąć przed telewizory miliony widzów.
Czy widziałeś już informację o nowej wyprzedaży w oficjalnym sklepie Nike? Rabat nawet 60%! 7000 produktów w promocji! Jak skorzystać z rabatu? Wyjaśniamy tutaj>>