Reebok ma nadzieję na to, że ponownie włączy się do walki o największe nazwiska w NBA. Na razie stara się przekonać do swoich produktów poprzez nową kadrą zarządczą, w której swoje funkcje pełnić będą Shaquille O’Neal oraz Allen Iverson. Obaj w przeszłości byli z marką związani i teraz zacieśniają współpracę przy naprawdę ambitnym projekcie.
W trakcie swoich kariery Hall-of-Fame obaj reprezentowali Reeboka i obaj byli strategicznymi projektami dla marki. Ta z czasem zaczynała tracić na znaczeniu, gdy rynek zdominowało Nike oraz adidas. Tymczasem portal publicystyczny Boardroom podzielił się informacją, że zarówno Shaquille O’Neal, jak i Allen Iverson wracają do Reeboka w zupełnie nowych rolach. Marka chce odzyskać swoją silną pozycję, dlatego ponownie chce wykorzystać nazwiska, które ciągle w NBA wiele znaczą.
Shaquille O’Neal w tym nowym rozdaniu będzie pełnił funkcję szefa działu koszykówki, natomiast Allen Iverson został jego zastępcą. Niewykluczone, że są to wyłącznie symboliczne role, które mają podkreślić znaczenie obu legend. Jednak Reebok powierzył im naprawdę trudne zadanie — wraz z nowymi funkcjami, wiążą się rzecz jasna obowiązki. Efektem pracy obu legend ma być powrót Reeboka na wielkie koszykarskie salony. To proces żmudny i niezwykle skomplikowany — konkurencja jest potężna.
Todd Krinsky — wieloletni pracownik Reeboka, a obecnie prezes, w rozmowie z Boardroom zdradził, że chciałby, aby Reebok miał ze swoimi “gwiazdami” relację, jakiej nie ma nikt inny. – Wiele marek ma mocno rozwiniętą współpracę ze swoimi zawodnikami — zaczął. – Zazwyczaj jest tak, że stale dostarczają im produkty i zapraszają na wydarzenia. W naszym przypadku mówimy o dwóch legendach Reeboka, które otrzymały realne stanowiska w naszej firmie. To coś zupełnie nowego — w naszej branży jeszcze nikt czegoś takiego nie zrobił — dodał.
O’Neal przyznał, że jego rolą w dużej mierze będzie wykorzystywanie kontaktów i łączenie Reeboka z nowymi gwiazdami. Ma także im pomóc rozwijać się w obrębie marki. W dużej mierze zatem Shaq będzie się dzielił zarówno doświadczeniem, jak i bogatym zasobem przyjaciół w świecie koszykówki i nie tylko. Z kolei Iverson ma pomóc m.in. w wyszukiwaniu nowych talentów, np. poprzez swój projekt „Iverson Classic”, czyli turnieje dla szkół średnich. Jego czeka nieco więcej pracy w terenie.
To wszystko jednak brzmi jak dobrze zaplanowane działania, które mają przywrócić Reebokowi blask. Oczywiście sukces będzie uzależniony od przeróżnych niuansów, ale posiadanie strategii jest pierwszym krokiem. W marcu 2022 roku Reebok został przejęty przez Authentic Brands Group, które wyznaczyło marce zupełnie nową ścieżkę. – Chcemy działać inaczej niż wszyscy. Z tego byliśmy znani wtedy i z tego chcemy być znani teraz — mówił O’Neal, który w swoim biznesowym CV ma m.in. buty sprzedawane za kilkanaście dolarów w Wallmarcie.
Follow @mkajzerek
Follow @PROBASKET