National Basketball Association (NBA) ogłosiła, że jej przełomowy, 75. sezon istnienia, który przypadnie na rozgrywki 2021/22, zostanie upamiętniony akcją o nazwie „NBA 75”, w której trakcie m.in. zostanie wyłonionych 75 najlepszych koszykarzy, którzy kiedykolwiek grali w lidze.
„NBA 75” odda hołd pokoleniom fanów koszykówki na całym świecie, a także obecnym i byłym zawodnikom i trenerom. Przez cały sezon liga będzie również kontynuować swoją wieloletnią tradycję wspierania społeczności, w których mieszka, pracuje i gra rodzina NBA. Dodatkowe całoroczne obchody obejmą specjalne wydarzenia w miastach poszczególnych rużyn, działania partnerów NBA i oferty produktów z limitowanej edycji. Telewizyjni partnerzy ligi, ESPN/ABC, TNT i NBA TV, będą upamiętniać „NBA 75” oferując specjalnie przygotowane treści.
W „NBA 75” będą zawarte także nowe projekty strojów Nike z okazji 75. rocznicy, diamentowych elementów na boisku oraz Wilsona jako nowego partnera, który dostarczy piłki. – Sezon 2021-22 będzie naprawdę wyjątkowy, ponieważ świętujemy 75 lat koszykówki spod szyldu NBA. Z niecierpliwością czekamy na uhonorowanie graczy i zespołów – zarówno przeszłych, jak i obecnych – którzy zainspirowali pokolenia fanów na całym świecie – powiedział komisarz NBA Adam Silver.
Wstępne plany „NBA 75” obejmują:
Zespół 75-lecia
Zespół składający się z przedstawicieli mediów, obecnych i byłych graczy, trenerów, dyrektorów i kierowników drużyn wybierze nowy zespół na 75. rocznicę, w którym znajdzie się 75 najlepszych graczy wszech czasów. Zespół zostanie ogłoszony w październiku.
Logo „NBA 75”
Ujawnione wcześniej pamiątkowe logo „NBA 75” będzie pojawiać się przez cały sezon na parkietach i oficjalnych gadżetach NBA, na arenach oraz w transmisjach, treściach cyfrowych i mediach społecznościowych. Nowe logo jest świeżym spojrzeniem na kultową tożsamość ligi, opartą na klasycznym symbolu 75. rocznicy – diamentu.
Kampania marketingowa
„NBA 75” będzie kontynuacją kampanii „That’s Game”, która wystartowała na początku rozgrywek NBA 2021. Kampania uhonoruje przeszłość, teraźniejszość i przyszłość NBA na całym boisku, społeczności i kulturze. Będzie to 360-stopniowa, skupiona na fanach uroczystość dostarczana poprzez społecznościowe, cyfrowe i fizyczne aktywności, gdy liga będzie zbliżać się do początku sezonu i powracać do swojego tradycyjnego harmonogramu.
Nowy strój NBA i piłka meczowa na 75. rocznicę
Nike uczci „NBA 75” detalami koszulki zdobionymi diamentami oraz nowymi strojami Classic Edition i City Edition dla wszystkich zespołów w lidze. New Era wprowadzi także diamentowe zdobienie na czapkach NBA Draft i Tip Off Edition 2021.
Ponadto Wilson oficjalnie zadebiutuje jako nowy partner, który dostarczy piłki na sezon 2021/22. Wilson był pierwszym producentem piłek NBA i oficjalną piłką do gry przez pierwsze 37 sezonów ligi.
Inauguracyjny sezon NBA miał miejsce w latach 1946-47 i grało w nim 11 drużyn, w tym trzy aktywne marki: Boston Celtics, New York Knicks i Philadelphia Warriors (obecnie Golden State Warriors). Knicks byli częścią pierwszego meczu NBA, kiedy 1 listopada 1946 r. grali z Toronto Huskies w Maple Leaf Gardens, a Warriors zostali pierwszym mistrzem ligi w tym sezonie.