Trening koszykarski: Jak poprawić płaski rzut?

0

Jeżeli rzucasz płasko lub nie wykonujesz rzutu w jednym (złożonym) ruchu, ten zestaw ćwiczeń jest dla Ciebie.

Rzucanie w pozycji siedzącej wymusza płynny, jednostajny ruch ramion, gdyż wyłączone są stawy biodrowe, a co za tym idzie duża część energii potrzebnej do wyrzucenia piłki w górę.

Kolejnym benefitem rzucania na siedząco jest kąt wypchnięcia piłki. W normalnych okolicznościach piłka wypychana jest z ok. 2-2,5 metrów od poziomu parkietu co sprawia, że kąt pomiędzy ręką rzucającą a tułowiem nie musi być duży (25-35 stopni) żeby piłka wpadła do obręczy.

Unosząc rękę rzucającą w momencie wypuszczenia piłki do poziomu 45-48 stopni względem parkietu zwiększamy prawdopodobieństwo trafienia o aż 24%. Oddając rzuty w pozycji siedzącej (krzesło, podłoga), zwłaszcza blisko od kosza oczywiście kąt będzie większy niż 45-48 stopni, ale przyzwyczai to nasz układ nerwowy i  mięśniowy do wyrzucania piłki pod większym kątem.

Patryk Janiszewski – założyciel akademii koszykarskiej Coach P Basektball na Florydzie oraz portalu Trening Koszykówki.com – pierwszego w Polsce portalu na temat wyszkolenia indywidualnego koszykarzy.

http://www.TreningKoszykowki.com

http://www.CoachPBasketball.com

http://www.Facebook.com/TreningKoszykowkiOnline
http://www.Facebook.com/CoachPBBall

http://www.Intagram.com/CoachPBBall

Zobacz także:

Piłeczka tenisowa w treningu koszykówki?

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
   
Powiadom o