Wiadomo nie od dziś, że ambicje NBA sięgają na całą kulę ziemską. Na pewno podatny grunt liga posiada w krajach azjatyckich, gdzie fani żywo reagują na możliwość spotkania z gwiazdami największej ligi świata. NBA przygotowała dla nich zatem kolejne atrakcje.
Ogłoszono bowiem, że dwa mecze przedsezonowe, poprzedzające rozgrywki 2017/2018, odbędą się w Chinach. W obu przypadkach spotkają się ze sobą Golden State Warriors oraz Minnesota Timberwolves. Dla Wojowników będzie to trzecia wycieczka do tego państwa w ramach Global Games, natomiast Leśne Wilki zaliczą swój debiut.
Pierwszy mecz odbędzie się 5 października w Shenzhen, natomiast rewanż zaplanowano na 8 października w Szanghaju. Same rozgrywki to jednak nie wszystko, w harmonogramie wycieczki jest m. in. Fan Appreciation Day [Dzień Uznania dla Fanów], hostowany przez Dongfeng Nissan. Odbędzie się 7 października w Szanghaju, umożliwiając fanom zagranie na parkiecie czy oglądanie treningu obu drużyn. Wszystko będzie wspierane również wydarzeniami organizowanymi przez fundację NBA Cares.
Dobór zespołów to ciekawy i przemyślany wybór. GSW to drużyna będąca na topie, automatyczni pretendenci do tytułu, mający w składzie czterech graczy kalibru All-Star. Timberwolves to natomiast drużyna przepełniona energią, z duetem Debiutantów Roku (Karl-Anthony Towns i Andrew Wiggins), a także dwukrotnym zwycięzcą Konkursu Wsadów, Zachiem LaVinem. To mieszanka, która z pewnością porwie chińskich wielbicieli koszykówki.
Wspominany potencjał na tamtejszym rynku dostrzega Adam Silver, który tak mówi o opisywanych planach: – Jesteśmy zobowiązani zorganizować mecze NBA dla pasjonującej i rosnącej zbiorowości kibiców w Chinach. Poza wydarzeniami na parkiecie, ta wizyta pozwoli naszym drużynom i zawodnikom doświadczyć innej kultury oraz zbliżyć te dwa światy do siebie poprzez kontakty z lokalną społecznością, atrakcje dla fanów oraz zaangażowanie w miejscowe wydarzenia.
Dlaczego jednak odmienieni Timberwolves? Zespół z Minneapolis ogłosił bowiem nowy rozdział w swej historii, który zapoczątkowany zostanie zaprezentowaniem nowego logo. Wydarzenie ma się odbyć 11 kwietnia, podczas drużynowego Dnia Uznania dla Fanów, gdy Minnesota zagra ostatni mecz domowy w tym sezonie regularnym.
Cała ceremonia to tylko preludium, w kolejnych miesiącach poznamy nowe stroje oraz wygląd parkietu, a zmiany zaczną obowiązywać oficjalnie od przyszłego sezonu. Podczas pokazania nowego logo, odbędzie się specjalny pokaz w przerwie, natomiast wszyscy obecni fani otrzymają okolicznościowe koszulki.
– To ekscytujące czasy dla naszego stanu oraz naszej drużyny, a nowe logo odzwierciedla głód gry, pęd oraz pasję, które będą nas cechować w nowej erze koszykówki Timberwolves. Tak mówi natchniony CEO drużyny, Ethan Casson.
Leśne Wilki faktycznie od kilku lat inwestują w młodzież, mając nadzieję na długofalowe zyski i zbudowanie potęgi realnie walczącej o najwyższe cele. Nowe walory wizualne zostały szeroko przedyskutowane wśród wielu ludzi związanych z całą organizacją, a odświeżenie designu prowadzone było przez Rodneya Richardsona, mającego udział w tworzeniu obecnych identyfikacji wizualnych takich drużyn, jak: Charlotte Hornets, New Orleans Pelicans, Atlanta Hawks, Sacramento Kings oraz wielu innych marek sportu i rozrywki. Miejmy zatem nadzieję, że zapowiedziana rewolucja obejmie także i wyniki, a my doczekamy się ekscytującej rywalizacji pomiędzy Minnesotą Timberwolves a czołówką ligi.