Tegoroczna seria meczów świątecznych była dla NBA sporym sukcesem pod względem oglądalności. Według danych przedstawionych przez ESPN i biuro prasowe ligi liczba telewidzów wzrosła ogółem o pięć procent, a kilka poszczególnych spotkań wypadło na tle innych zdecydowanie lepiej.


NBA Christmas Day 2022 już za nami, przyszła więc pora na kilka podsumowań. Liga od kilku lat pracuje nad przyciągnięciem coraz to większej liczby oglądających zarówno w stacjach telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych, jak i kibiców na całym świecie za pośrednictwem platformy League Pass. Okazuje się, że działania te przynoszą zamierzone efekty, a tegoroczny dzień świąteczny z NBA był tego najlepszym dowodem.

W pierwszym meczu zmierzyli się ze sobą New York Knicks oraz Philadelphia 76ers. Zgodnie z danymi przedstawionymi mediom przez Jacindę Ortiz spotkanie to było najchętniej oglądanym meczem w amerykańskiej telewizji rozgrywanym w południe od 11 lat. Średnia widzów wyniosła 4 mln 36 tys., czyli o 38% więcej niż zeszłoroczny pojedynek rozgrywany o godzinie 12:00 (Atlanta Hawks – New York Knicks).

Pojedynek dwóch najlepszych zespołów Konferencji Wschodniej, czyli Boston CelticsMilwaukee Bucks cieszył się tego dnia największą średnią oglądalnością, która wyniosła 6 mln 33 tys. widzów. Jest to wynik o 16% lepszy w porównaniu z dniem świątecznym 2021. W szczytowym momencie mecz oglądało 6 mln 828 tys. kibiców (w godzinach 19:30-19:45 czasu lokalnego).

Dobrze wypadło też spotkanie Denver NuggetsPhoenix Suns. Był to najlepiej oglądany „późny” mecz (rozgrywany jako ostatni) dnia świątecznego od siedmiu lat (2015). Średnia liczba telewidzów wyniosła 2 mln 485 tys.

Lakers

Jeżeli chodzi o dwa pozostałe spotkania, to starcie Dallas Mavericks z Los Angeles Lakers przyciągnęło średnio 4 mln 333 tys. oglądających, podczas gdy rozgrywany o godz. 20:00 mecz pomiędzy Memphis Grizzlies a Golden State Warriors miał średnią 4 mln 700 tys. widzów.

Zgodnie z danymi Nielsena, oglądalność tegorocznego dnia świątecznego w stacjach ESPN i ABC wzrosła o pięć procent względem poprzedniego. Średnia widzów wszystkich pięciu spotkań wyniosła 4 mln 271 tys., w porównaniu do 4 mln 82 tys. z ubiegłego roku.

Wspieraj PROBASKET

  • Sprawdź najlepsze promocje NIKE i AIR JORDAN w Lounge by Zalando
  • W oficjalnym sklepie NIKE znajdziesz najnowsze produkty NIKE i JORDAN oraz dobre promocje.
  • Oficjalny sklep marki adidas też ma dużo do zaoferowania.
  • Oglądasz NBA? Skorzystaj z aktualnej oferty - kup dostęp do NBA League Pass.
  • Lubisz buty marki New Balance? W ich oficjalnym sklepie znajdziesz coś dla siebie.


  • Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments