Legendarny gracz Dallas Mavericks po pięciu latach od zakończenia kariery zamierza powrócić do najlepszej koszykarskiej ligi świata. Były gwiazdor planuje zacząć nowy rozdział w swoim sportowym życiu.
Według popularnego dziennikarza Marca Steina, legenda Dallas Mavericks jest bliska podpisania umowy z platformą Amazon Prime, która od przyszłego sezonu rozpocznie transmitowanie meczów NBA. Dirk Nowitzki miałby pełnić rolę analityka. To byłaby duża zmiana w życiu 46-latka, który od czasu przejścia na sportową emeryturę, skupia się głównie na filantropii w swojej fundacji.
Słynny skrzydłowy z pewnością wzniósłby swoje ponad 20-letnie doświadczenie z gry na parkietach NBA. Nowitzki byłby cennym nabytkiem w przestrzeni medialnej, która jest ścieżką kariery kilku innych członków Galerii Sław.
W przeszłości Dirk Nowitzki pojawiał się już jako gość w koszykarskich programach. Mistrz NBA z 2011 roku wystąpił w TNT podczas pierwszego meczu finałów Konferencji Zachodniej, pomiędzy Dallas Mavericks i Minnesota Timberwolves, dołączając do Erniego Johnsona, Kenny’ego Smitha i Charlesa Barkleya.
Władze NBA podpisały w lipcu nową 11-letnią umowę dotyczącą praw medialnych z The Walt Disney Company, NBC Universal i Amazonem, na mocy której ABC/ESPN, NBC/Peacock i Prime Video będą transmitować mecze NBA, począwszy od sezonu 2025-26 do 2035 roku.
Amazon będzie w każdym sezonie dystrybuować 66 meczów sezonu regularnego w Prime Video. Znajdą się tam m.in. tzw. „double headery” (mecze transmitowane jeden po drugim) w czwartkowe i piątkowe wieczory, rozpoczynające się w styczniu 2026 roku, a także wybrane mecze w sobotnie popołudnie i co najmniej jedno spotkanie Pucharu NBA.
To nie będzie pierwsza współpraca Nowitzkiego z Amazonem. Niemiecki koszykarz wystąpił też w „Game 7”, serialu dokumentalnym przedstawiającym popularne serie siedmiu gier w historii dyscyplin sportowych.