NBA podpisała nową umowę telewizyjną, a co z tym idzie na nowo rozdysponowane zostały prawa do transmisji na kolejne lata. Od przyszłego sezonu medialna oprawa ligi znacznie się zmieni. Prawa tracą uznane marki jak TNT, do gry wchodzą interentowi giganci pokroju Amazona, a mecze NBA zagoszczą także w stacji NBC. Stacja ta musi przed kolejnym sezonem stworzyć więc odpowiednią ekipę realizacyjną, w tym grupę dziennikarzy i ekspertów. Jednym z nich będzie Carmelo Anthony.



Jak informuje Andrew Marchand z The Athletic, powołując się na swoje źródła w samej stacji, Carmelo Anthony został zatrudniony w roli analityka przy meczach transmitowanych przez NBC. Wcześniej informowano też, że w skład pracowników stacji wchodzić będzie także Reggie Miller. Miller pracował przez wiele lat jako analityk TNT, która to stacja jednak straciła prawa do NBA. Stacja miała też negocjować m. in. z Charlesem Barkley’em, jednak te rozmowy miały nie przynieść rezultatu.

40-letni już Carmelo Anthony ostatni raz na parkietach NBA widziany był w 2022 roku w barwach Los Angeles Lakers. Rok później oficjalnie ogłosił zakończenie sportowej kariery.

Teraz mogę spokojnie wstać rano z myślą: Rany, na szczęście nie gadają o mnie. Mogę usiąść i się zrelaksować. Odczuwałem to przez lata, tę presję po drugiej stronie. Teraz mam zupełnie inną perspektywę. Wiem, jak to wygląda z perspektywy mediów, ale mam też współczucie dla sportowców – mówił Carmelo dwa lata temu w rozmowie ze Sports Illustrated.

Carmelo Anthony przez 19 lat w lidze aż 10 razy grał w Meczu Gwiazd, sześć razy był wybierany do All-NBA Team, a w sezonie 2012/13 w barwach New York Knicks zostawał królem strzelców ligi ze średnią 28,7 punktu na mecz (wówczas robiącą większe wrażenie niż teraz). Choć nigdy nie odniósł sukcesów drużynowych – czy to z Knicks, czy to wcześniej z Denver Nuggets – zostanie zapamiętany jako jedna z legend obu klubów. W tym roku zostanie włączony do galerii sław Hall of Fame.

Po karierze Melo z sukcesami zajął się biznesem. Stworzył między innymi luksusową markę win, ale też zainwestował w portal Overtime, koszykarską ligę Unrivaled, a w perspektywie kolejnych lat ma zostać współwłaścicielem nowej drużyny koszykarskiej w lidze australijskiej.

NBC razem z serwisem Amazon Prime dołączą w przyszłym sezonie do stacji ESPN w transmitowaniu meczów NBA. Nowa umowa telewizyjna, która daje prawa krajowe tym właśnie podmiotom, obowiązywać będzie przez kolejne 11 lat i warta jest bagatela 76 miliardów dolarów. Z gry wypadła stacja TNT, wraz z ich popularnym programem „Inside the NBA” z Charlesem Barkleyem i Shaquillem O’Nealem. Należy się jednak spodziewać, że program ten, w podobnej formule, przeniesiony zostanie do ESPN.

Czy wiesz, że PROBASKET ma swój kanał na WhatsAppie? Kliknij tutaj i dołącz do obserwowania go, by nie przegapić najnowszych informacji ze świata NBA! A może wolisz korzystać z Google News? Znajdziesz nas też tam, zapraszamy!


Wspieraj PROBASKET

  • Robiąc zakupy wybierz oficjalny sklep adidas.pl
  • Albo sprawdź ofertę oficjalnego sklep Nike
  • Zarejestruj się i znajdź świetne promocje w sklepie Lounge by Zalando
  • Planujesz zakup NBA League Pass? Wybierz nasz link
  • Zobacz czy oficjalny sklep New Balance nie będzie miał dla Ciebie dobrej oferty
  • Jadąc na wakacje sprawdź ofertę polskich linii lotniczych LOT
  • Lub znajdź hotel za połowę ceny dzięki wyszukiwarce Triverna
  • Subscribe
    Powiadom o
    guest
    1 Komentarz
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments