Do tej pory tylko jedna ekipa w NBA nie udostępniła miejsca na koszulce dla sponsorów. Dzisiaj wszystko się jednak zmieniło, bowiem włodarze Oklahoma City Thunder jako ostatni ulegli trendowi umieszczania reklam na jerseyach zawodników, podpisując kontrakt z Love’s Travel Stops & Country Stores.
Thunder wyjawili, że nie czuli żadnej presji czasu. Włodarze nie chcieli podejmować żadnej decyzji pochopnie- spotkali się z kilkoma kandydatami i byli gotowi czekać na właściwego partnera. Ostatecznie wybór padł na firmę Love’s Travel Stops & Country Stores czyli krajową siecią stacji paliw. Przedsiębiorstwo ma ponad 500 placówek w 41 stanach. Ich główna siedziba znajduje się właśnie w Oklahoma City.
The ❤️of OKC @LovesTravelStop pic.twitter.com/mx1WySwror
— OKC THUNDER (@okcthunder) 15 marca 2019
Love’s było jednym z pierwszych sponsorów Thunder kiedy zespół zdecydował się na przenosiny do Oklahomy w 2008 roku. Firma wspierała Grzmoty w każdym z dotychczasowych 11 sezonów organizacji. Love’s finansuje tez popularną na arenie Thunder Kiss Cam, a także jest sponsorem tytularnym dla trzeciego poziomu Cheseapeake Energy Arena- Love’s Loud City.
– Chcieliśmy kompleksowego sponsoringu- kogoś kto widział by w tym nie tylko platformę marketingową- powiedział Brian Byrnes, vice prezydent Thunder ds. marketingu- To, że byli z nami od 11 lat, było jednym z powodów, który skrystalizował ten cały deal.
Obie strony podpiszą dziś 4-letnią umowę, lecz zarówno Thunder jak i NBA nie ujawniają warunków finansowych tej umowy. Zespół potwierdził jednak, że wartość kontraktu plasuje się w pierwszej dziesiątce ligi jeśli chodzi o średnie roczne dochody.
Co ciekawe według ligowych źródeł dotychczasowe 29 kontraktów związanych z reklamami na koszulkach przyniosło tylko za ten sezon ponad 150 mln dolarów dochodu.
Największy kontrakt podpisali Golden State Warriors, którzy od japońskiej firmy Rakuten otrzymają w ciągu najbliższych trzech lat, aż 60 milionów dolarów.
Thunder wystąpią w nowych koszulkach już dzisiaj, właśnie przeciwko ekipie Wojowników.
Thunder & @LovesTravelStop announce expanded multi-year partnership to include ❤️ on Thunder jersey. Team to begin wearing Sat night vs Warriors.
? https://t.co/OpAGzFn1eM pic.twitter.com/W7iTBe2fpe
— OKC THUNDER (@okcthunder) 15 marca 2019