Kosmiczny mecz (ang. Space Jam) trafił na kinowe ekrany w 1996 roku i szybko okazał się popkulturowym fenomenem. Dla całego pokolenia było to pierwsze spotkanie z wyjątkowym światem łączącym kulturę ze sportem. W 20-stą rocznicę premiery tego wyjątkowego filmu, w sprzedaży pojawiły się dwie pary Air Jordan, które nosili jego bohaterowie: Air Jordan XI Retro i Air Jordan IX Retro oraz nowa kolorystyka modelu Air Jordan XXXI (połączenie koloru czarnego i niebieskiego Concord).
AIR JORDAN XXXI
Po raz pierwszy od 1985 roku na butach zamieszczono nie tylko ikoniczną sylwetkę Jumpman, ale też logo Wings oraz Swoosh, co nawiązuje do modelu Air Jordan I. Buty te wyposażono również w najnowsze technologie, są więc wierne oryginałowi zapewniając jednocześnie wyjątkowy poziom komfortu podczas gry. Co więcej, znajdziemy na nich elementy graficzne zainspirowane międzygalaktycznym meczem, podczas którego Tune Squad pokonał przeciwności losu i zwyciężył z ekipą kosmitów.
AIR JORDAN XI
W 1996 roku Air Jordan XI na zawsze odmieniły sposób patrzenia na obuwie. Ulubieniec wszechczasów powraca w dwudziestą rocznicę premiery Kosmicznego meczu. Buty wyposażono w sprężystą amortyzację oraz elementy wykonane z najwyższej jakości skóry naturalnej, co daje wyjątkowy komfort i wsparcie również poza boiskiem koszykarskim.
AIR JORDAN IX
Air Jordan IX to model, który został zaprezentowany podczas pierwszej przerwy w karierze Michaela Jordana. Jego światowa popularność była inspiracją dla klasycznego designu butów – unikalnej podeszwy i prostej linii.
KOLEKCJA ODZIEŻOWA SPACE JAM APPAREL
Space Jam Apparel to kolekcja inspirowana postaciami filmowych rywali ‒ drużynami Tune Squad oraz The Monstars. Przedstawia słynne grafiki z filmu oraz nowoczesne projekty. Cała linia utrzymana jest w klasycznej, czarno-niebieskiej kolorystyce i wykorzystuje niezapomniane filmowe motywy, takie jak szekspirowska fraza w wykonaniu królika Bugsa czy kostiumy czarnych charakterów ‒ członków drużyny Monstars.
Aby wprowadzić nowe pokolenie w świat Space Jam, Jordan startuje z globalną kampanią, która jest wariacją na temat klasycznej historii. Pokazuje w niej świat, w którym The Monstars wracają na Ziemię, żądając, abyśmy podporządkowali się ich zasadom gry w koszykówkę. Podobnie jak produkcja filmowa sprzed dwóch dekad, nowa kampania ma zainspirować kolejne generacje miłośników kosza do przeciwstawienia się bezdusznej grze The Monstars.