Takie występy budują koszykarskie dziedzictwo określane w Stanach Zjednoczonych mianem legacy. Wyśmienitymi meczami w półfinale i finale Igrzysk Olimpijskich w Paryżu Stephen Curry przeszedł do historii i za sprawą swoich gestów stał się prawdziwą ikoną. Teraz zawodnik zdecydował się zastrzec popularny gest określany we Francji jako „nuit nuit”.
Po Igrzyskach Currym zachwycała się cała Ameryka, dla której turniej olimpijski pozostaje oczkiem w głowie, a właściwie jedynymi koszykarskimi rozgrywkami międzynarodowymi wartymi uwagi. Mimo statuetki MVP dla LeBrona Jamesa, w przestrzeni publicznej utarło się, że to bez Stephena Curry’ego nie byłoby piątego złota olimpijskiego z rzędu dla Stanów Zjednoczonych.
Turniej olimpijski nie szedł po myśli Stepha aż do półfinału. W bezpośredniej rywalizacji o medale gwiazdor Golden State Warriors ciągnął Amerykanów za przysłowiowe uszy i był liderem zespołu w meczach o najwyższą stawkę. Symbolem jego postawy, przebudzenia w najbardziej potrzebnym momencie i dominacji, stał się gest „night night”, który zawodnik prezentował także w poprzednich latach w NBA. Bezpośrednio oznacza on koniec szans dla rywali.
Under Armour a fait un hoodie “Nuit Nuit” pour Steph Curry 😂💤 pic.twitter.com/OlRKZya8pD
— Sneakerologue (@Sneakerologue) August 11, 2024
Wkrótce gest stał się bardzo popularny w Internecie, a fraza „nuit nuit”, która jest francuskim odpowiednikiem „night night” pojawiła się na koszulkach i bluzach współpracującej z zawodnikiem marki Under Armour. Na konwencji Demokratów w Chicago ikoniczny gest swojego podopiecznego wykorzystał nawet trener Steve Kerr (o czym więcej przeczytasz w tym miejscu).
W momencie, gdy zdjęcie zawodnika z wiadomym podpisem wypuścił znany w Stanach Zjednoczonych sklep sportowy Fanatics, środowisko Curry’ego podjęło decyzję o zastrzeżeniu gestu i frazy „nuit nuit”. Jak poinformował Josh Gerben – prawnik specjalizujący się w ochronie znaków handlowych – rozgrywający zagwarantował sobie wyłączność na powyższe znaki na terenie USA i Unii Europejskiej.
Curry wraz z Under Armour mają teraz pracować nad nowym modelem kolorystycznym butów i linią odzieży z podpisem i symbolem wieży Eiffla.