LeBron James wspólnie z Maverickiem Carterem przygotowują dla HBO serial, w którym rozmawiać będą z gwiazdami sportu i rozrywki. Program polega na montażu najciekawszych rozmów z kilkugodzinnych spotkań w barbershopach. Nie mają to być jednak rozmowy o niczym. Mają poruszać ważne, często skomplikowane, trudne i niejednoznaczne tematy, jak polityka, podziały rasowe, popkultura czy dorastanie i wychowanie dzieci. Za nami premiera pierwszego odcinka. Warto go obejrzeć, aby poznać bliżej LeBrona Jamesa. W Ameryce serial nosi tytuł „The Shop”. W Polsce wyszedł pod nazwą „Barbershop” i jest dostępny na platformie HBO GO.

Jak czytamy w opisie na stronie HBO: twórcy serialu odwiedzają barbershopy w całych Stanach, gdzie organizują pełne szczerości i swobody rozmowy z jednymi z największych nazwisk ze świata rozrywki i sportu. Produkcja zapewnia jedyne w swoim rodzaju doświadczenie wizyty w zakładzie barberskim, który jest swego rodzaju azylem i miejscem niczym nieskrępowanych dyskusji. Podczas podróży po Stanach prowadzący będą starali się zaprosić zróżnicowanych gości, by porozmawiać z nimi szczerze o sporcie, muzyce, rozrywce, kulturze i biznesie.

Celem LeBrona Jamesa jest stworzenie miejsca, w którym sportowcy i artyści będą mogli się spotkać i szczerze porozmawiać. Produkcja tego serialu była dla niego bardzo ważna, dlatego powiedział: Ten program jest prawdziwy, szczery i stanowi sedno rozmowy. Dziś w mediach społecznościowych i smsach, którymi ludzie się komunikują, forma rozmowy, a właściwie mówienie, jest rodzajem utraconej sztuki. Kiedy byłem dzieckiem, obecność w salonach fryzjerskich oznaczała słuchanie dorosłych mówiących o sporcie, ubraniach, polityce, muzyce. Wszystko działo się w barbershopach. To było tak prawdziwe i tak szczere, że każdy miał poczucie, że może być tu sobą. To dlatego zdecydowaliśmy się na produkcję tego programu.

Barbershop będzie nagrywany w salonach fryzjerskich w całych Stanach Zjednoczonych, gdzie zapraszani będą różni goście. Pierwszy odcinek został nagrany w Hollywood. Kilkugodzinne spotkanie zostało skrócone do 25 minut i tak powstał pierwszy epizod.

Poza LeBronem Jamesem i Maverickiem Carterem wystąpili w nim także między innymi: Snoop Dogg (legenda rapu), Draymond Green (Warriors), Odell Beckham Jr. (gwiazda NFL), Candace Parker (gwiazda WNBA) i Jon Stewart (komik).

Barbershop jest dostępny na platformie HBO GO

Niewiadomo, kiedy pojawi się drugi odcinek. Biorąc pod uwagę fakt gry LeBrona w NBA może to być kilka tygodni, a nawet miesięcy. HBO zapowiedziało, że LeBron wystąpi w co najmniej trzech pierwszych odcinkach. Później serial może być kontynuowany bez jego udziału, ale patrząc na zaangażowanie Jamesa, to raczej będzie chciał mieć wpływ na serial i w nim występować. Co ciekawe HBO nie podaje kolejnych dat, ani miejsc, gdzie serial będzie nagrywany. W ten sposób chcą uniknąć spotkania z fanami, którzy mogliby przeszkadzać w nagranich.

Barbershop jest kontynuacją nagranych wcześniej spotkań w tej samej konwencji przy okazji Meczów Gwiazd NBA. Nagranie z Nowego Orleanu z 2017 roku dostępne jest na YouTube pod tym adresem.

Barbershop to ambitny projekt o dużym potencjale. Wszystko jednak zależy od tego, w którym kierunku zostanie poprowadzony. Spontaniczne, niekiedy bardzo ciekawe rozmowy, nie zostały w pierwszym odcinku pogłębione, ale przyczyną może być duża liczba gości. Podczas montażu trzeba było każdemu dać coś powiedzieć, a to mogło spowodować skrócenie kilku ciekawych dyskusji.

Barbershop jest dostępny na platformie HBO GO

W pierwszym odcinku warto przyjrzeć się LeBronowi. To jak się zachowuje, w jaki sposób mówi, a przede wszystkim o czym mówi. Wie, że może stracić przez swoje decyzje, ale nie zamierza milczeć w najważniejszych dla niego sprawach. Nawiązuje w ten sposób do tematów, które poruszaliśmy w ostatnim Podcaście PROBASKET, czyli swojego wpływu na rzeczywistość i zabierania głosu, kiedy dzieje się coś ważnego. Robi to, ponieważ wie, że jest obecnie największą gwiazdą w NBA, a kto wie, może najważniejszym sportowcem na świecie?

W pewnym momencie Barbershopa naturalny i spokojny LeBron James zaczyna opowiadać o emocjach, jakie towarzyszyły mu rok temu podczas oglądania meczów swojego syna. Ten fragment warto obejrzeć. Jest na YouTube:

Warto nas obserwować:

Szukasz strojów meczowych, t-shirtów, bluz i innych ubrań oraz akcesoriów z logo swojej ulubionej drużyny NBA? Sprawdź ofertę oficjalnego sklepu Nike. Nike jest głównym partnerem NBA.

Podcast PROBASKET 015: LeBron najważniejszym sportowcem na świecie? Wielka odwaga Love’a

Wspieraj PROBASKET

  • Robiąc zakupy wybierz oficjalny sklep Nike
  • Albo SK STORE, czyli dawny Sklep Koszykarza
  • Planujesz zakup NBA League Pass? Wybierz nasz link
  • Zarejestruj się i znajdź świetne promocje w sklepie Lounge by Zalando
  • Ogromne wyprzedaże znajdziesz też w sklepie HalfPrice
  • Zobacz czy oficjalny sklep New Balance nie będzie miał dla Ciebie dobrej oferty
  • Jadąc na wakacje sprawdź ofertę polskich linii lotniczych LOT
  • Lub znajdź hotel za połowę ceny dzięki wyszukiwarce Triverna


  • Poprzedni artykułNBA: Komisarz chciał powstrzymać LeBrona
    Następny artykułNBA: Brent Barry wraca do San Antonio
    Założył PROBASKET w 2001 roku. Pisał o koszykówce w Dzienniku Metro i Onet.pl. Od 12 roku życia trenował kosza. Studiował w USA, gdzie grał z drużyną Junior College'u w mistrzostwach Stanów Zjednoczonych. Po powrocie do Polski przez cztery lata był trenerem na poziomie kadetów i juniorów. Skomentował ponad 100 meczów NBA i WNBA w Orange sport i Canal+ Sport oraz Igrzyska Olimpijskie w nSport HD. W latach 2013-2016 pełnił rolę rzecznika prasowego reprezentacji Polski koszykarzy. Był z kadrą na dwóch EuroBasketach - współtworzył projekt Kosz Kadra. Przez sześć lat w Polskiej Lidze Koszykówki wdrażał strategię komunikacji (WWW, video i Social Media). Jest specjalistą w dziedzinie Public Relations oraz Marketingu w sporcie. Obecnie prowadzi polskie biuro prasowe Jeremiego Sochana oraz odpowiada za kwestie marketingowe Sochana na Polskę.
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    5 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments