Praca nóg tak często zapominana w treningu koszykówki jest kluczowym elementem rozwoju zawodnika na każdym poziomie zaawansowania! Szybkie i skoordynowane nogi potrzebne są do wykonywania wszystkich elementów technicznym.

Już po pierwszym treningu w mojej karierze trenera wyszkolenia indywidualnego w stanach postanowiłem kupić drabinkę koordynacyjną, ponieważ przeraził mnie zaskakująco niski poziom koordynacji wzrokowo ruchowej młodzieży.

Aktualnie każdy z moich klientów niezależnie od wieku zna co najmniej 15 ćwiczeń koordynacyjnych na drabince – bez piłki, z jedną piłką oraz z dwiema piłkami.
Każdy trening rozpoczynam ćwiczeniami na drabince z jedną lub dwiema piłkami. Pierwszych kilka ćwiczeń wykonywanych jest powoli, następnie zwiększamy tempo…

Poniżej przedstawiam 10 ćwiczeń na drabince koordynacyjnej, których używam na co dzień. Po opanowaniu ćwiczeń dodajemy jedną piłkę w celu zwiększenia trudności, a następnie dwie.

[ot-video][/ot-video]

Patryk Janiszewski – założyciel akademii koszykarskiej Coach P Basektball na Florydzie oraz portalu Trening Koszykówki.com – pierwszego w Polsce portalu na temat wyszkolenia indywidualnego koszykarzy.

http://www.TreningKoszykowki.com

http://www.CoachPBasketball.com

http://www.Facebook.com/TreningKoszykowkiOnline
http://www.Facebook.com/CoachPBBall

http://www.Intagram.com/CoachPBBall

 

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Co z nogami podczas treningu koszykówki?"

avatar
   
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Cikos
Gość

Super…..ale az sie prosi zastosowc roznicowanie wagi i wielkosci pilek.
W treningu rzutowym z reszta tez wskazane roznicowanie.
Robisz super robote,czekam na wiecej.